Sabtu, 5 Januari 2019

Acceleration / Deceleration - AC

Faktor-faktor seperti percepatan dan perlambatan memainkan peranan penting dalam fungsi pasaran. Kekuatan pendorong pasaran, menukar arah, melambat ke sifar dan mempercepatkan bergerak ke arah yang berlawanan; pada saat ini harga itu akan berubah.

Acceleration/Deceleration Technical Indicator (AC) mengukur percepatan dan perlambatan pendorong. Indikator ini akan berubah arah sebelum perubahan dalam kekuatan pendorong, yang, pada gilirannya, akan mengubah arah sebelum harga.  

Percepatan / Perlambatan Oscilator (AC) direka untuk mengukur kekuatan pendorong saat ini percepatan dan perlambatan. Indikator ini digunakan sebagai isyarat amaran dahulu kerana perubahan arah sebelum perubahan dalam kekuatan pendorong, yang, pada gilirannya, akan mengubah arah sebelum harga. 

Jika indicator  lebih tinggi daripada sifar, maka percepatan pergerakan terus ke atas (atau gerakan ke bawah jika di bawah sifar). Persilangan pada sifar tidak dianggap sebagai isyarat. Untuk mengawal pasaran dan membuat keputusan menggunakan indicator  ini perlu untuk melihat perubahan warna. Hal ini tidak disarankan untuk membeli ketika indicator berwarna merah dan jual ketika hijau.  

Jika anda memasuki pasaran ke arah dua lajur hijau harus lebih tinggi daripada sifar dan dua lajur merah lebih rendah daripada sifar, bergantung pada kedudukan pembukaan. Jika pendorong diarahkan terhadap kedudukan yang akan dibuka tiga lajur merah di atas garisan sifar yang diperlukan untuk posisi jual dan tiga lajur hijau di bawah garis sifar untuk posisi beli. 


Pengiraan 

AC Bar chart adalah perbezaan antara nilai 5 / 34 dari kekuatan pendorong carta bar dan “5-period simple moving average”, yang diambil dari carta bar.
MEDIAN PRICE = (HIGH + LOW) / 2
AO = SMA(median price, 5)-SMA(median price, 34)
AC = AO-SMA(AO, 5) 
Mana:
HIGH - harga maksimum;
LOW - harga minimum;

SMA - Simple Moving Average;

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Salam untuk semuaTrader…….

Apa kata :  Dr. Bill William….. Bill William mengembangkan konsep trading yang unik dengan menggabungkan psikologi trading dengan Theor...