Sabtu, 5 Januari 2019

AO - Awesome Oscillator

Awesome Oscillator penunjuk teknikal dicipta oleh Bill Williams. Ini menunjukkan apa yang berlaku pada kekuatan pasaran  pada saat ini.

AO isyarat untuk membeli: 

"Saucer" adalah isyarat untuk membeli yang muncul ketika pertukaran arah dari bawah ke atas dengan lajur kedua lebih rendah daripada yang pertama dan berwarna merah dan lajur ketiga lebih tinggi daripada yang kedua dan berwarna hijau. Hal ini dihasilkan ketika carta bar adalah lebih tinggi daripada garis sifar.

"Tiada yang melintasi" adalah suatu isyarat untuk membeli yang muncul ketika melewati bagan Bar daripada nilai-nilai negatif dengan yang positif. Dua medan yang diperlukan untuk itu: salah satu dari mereka harus berada di bawah garis sifar sementara yang lain untuk bersilang. "Dua tops" isyarat yang dihasilkan ketika nilai-nilai bagan bar berada di bawah garis sifar dan ketika menunjuk ke atas diikuti oleh lain yang lebih tinggi sehingga lebih dekat dengan garis sifar. Jika bagan Bar melintasi garisan sifar di daerah antara puncak, isyarat untuk membeli tidak dihasilkan. Jika lebih kualiti tambahan atas terbentuk dan bagan Bar belum melalui garis sifar, isyarat tambahan untuk membeli akan muncul. 
 
AO isyarat untuk menjual identik dengan isyarat untuk membeli, tapi terbalik ke arah garis sifar.


Pengiraan:

Awesome Oscillator grafik batang perbezaan antara 5-tempoh rata-rata bergerak sederhana, dibina di atas titik pusat dari Bar (HL) / 2 dan 34-tempoh rata-rata bergerak sederhana yang dibina di titik-titik pusat dari Bar (HL) / 2. 
Median PRICE = (HIGH LOW) / 2 AO = SMA (median PRICE, 5) - SMA (median PRICE, 34) 



Dimana: 

Median PRICE - harga rata-rata; 
HIGH - Bar maksimum harga; 
LOW - harga Bar minimum; 
SMA - rata-rata bergerak sederhana.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Salam untuk semuaTrader…….

Apa kata :  Dr. Bill William….. Bill William mengembangkan konsep trading yang unik dengan menggabungkan psikologi trading dengan Theor...