Sabtu, 5 Januari 2019

Moving Averages

Moving Averages adalah salah satu teknikal indicator serba guna dan yang paling umum digunakan, kerana cara terbentuknya dan fakta bahawa sangat mudah dikira dan di uji. Moving Averages adalah asas sistem untuk banyak trend mechanical. Pada dasarnya trend yang mengikuti pasaran, oleh kerana itu hanya memberitahu kepada kita trend yang berlaku selepas fakta.

Moving Average adalah indikator yang paling sederhana, paling tua, dan paling mudah diertikan.Moving Average memberikan petunjuk mengenai trend dan support resistance yang baik.

Moving average ada tiga macam, iaitu Simple Moving Average (SMA), Weighted Moving Average (WMA), dan Exponential Moving Average (EMA). Selain itu ada juga Cumulative Moving Average (CMA) dan Modified Moving Average (MMA).

Setiap Moving Average mempunyai tafsiran yang berbeza terhadap apa yang akan dilakukan instrument harga. Tidak selalu hanya ada satu frame waktu. Moving Averages dengan mas yang berbeza-beza menceritakan cerita yang berbeza-beza. Semakin pendek time span, semakin sensitive Moving Averege terhadap perubahan harga. Semakin panjang time span, sedikit sensitive atau semakin lembut Moving Average. Moving Averages digunakan untuk menegaskan arah trend dan kelembutan harga dan fluktuasi kelantangan atau “noise” yang boleh mengelirukan tafsiran.

Beberapa taip Moving averages didalam chart:

* Simple Moving Average (SMA)
* Exponential Moving Average (EMA)
* Smoothed Moving Average (TBLA)
* Linear Weighted Moving Average (LWMA)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Salam untuk semuaTrader…….

Apa kata :  Dr. Bill William….. Bill William mengembangkan konsep trading yang unik dengan menggabungkan psikologi trading dengan Theor...