Sabtu, 5 Januari 2019

Psikologi Trading

Bill William mengembangkan konsep trading yang unik dengan menggabungkan psikologi trading dengan Theory Chaos dan efek istimewa yang terjadi di dalam market.Dia berpendapat bahawa keuntungan dari trading dan investing ditentukan oleh psikologi manusia dan bahawa setiap orang bisa menjadi seorang trader/investor yang profitable jika mereka memahami apa yang terjadi pada market yang bergerak.

Berikut ini adalah pandangan Bill William tentang mudahnya menghasilkan wang jika anda
memahami struktur dari market/pasar. Untuk melakukan hal tersebut anda harus mengetahui bahagian yang tak terpisahkan dari market yang dinamakan “dimensi.”

Dimensi pasar tersebut adalah:

 Fractal (phase space)
 Momentum (phase energy) - Awesome Oscillator
 Acceleration / Deceleration (phase force)
 Zone (phase energy / force combination)

Perlu diketahui dan yang terpenting adalah sebelum dimensi pertama (Fractal) muncul, semua sigal yang dibentuk oleh setiap dimensi harus di abaikan. Ketika posisi sudah terbuka pada arah yang sama yang dibentuk oleh signal fractal, trader boleh menambah posisi di setiap signal yang diberikan oleh dimensi lainnya.

Cuma saya telah menambahkan beberapa dimensi lain bagi menentukan ketepatan....iaitu saya menggunakan konsep " PERMULAAN DAN KESELARIAN "....Cuba lihat graf dibawah.......Dan cuba memahaminya....
 Sekiranya kita dapat memahaminya sudah pasti ....Forex menjadi taman permainan yang cukup indah bagi kita.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Salam untuk semuaTrader…….

Apa kata :  Dr. Bill William….. Bill William mengembangkan konsep trading yang unik dengan menggabungkan psikologi trading dengan Theor...